تايهه مش عارفة الصح من الغلط 🙂💔

Hosam22

عضو جديد
إنضم
11 أغسطس 2021
المشاركات
12
النوع
زكر
كده احنا اتئكدنا ان الموضوع مش مرض نفسي اصلاا
انا مريت في فتره من الفترات بحاله من الشزوز الجنسي التخيلي بس عاوزك تزوديني ب معلومات اكتر واسئلك اكتر لئن الحجات دي ليها عده اسباب وفي اسباب انتي مش هتيجي في مخيلتك اصلاا
انا اتغلبت بنسبه كبيره علي الافكار دي
 
Comment
إنضم
16 فبراير 2022
المشاركات
85
الإقامة
مصر
النوع
رجل رومنسي مشعر
حاولي تتعرفي علي شاب وتشوفي دنيتك هتبقي عاملة ازاي ممكن تغيريي تفكيركك
 
Comment

متعة بس

عضو نشيط
إنضم
4 أكتوبر 2020
المشاركات
588
العمر
25
الإقامة
مصر
النوع
ذكر عاشق النساء
دي ميتقالش عليها دكتورة اصلا باللي عملته ده ، سيبك من انك هتبقي وحيدة لو مشيتي في الطريق ده و كدة الفكرة فكرة طموحك انتي و اهدافك عايزة تعملي ايه في حياتك جنب الجنس و البنات كل واحد و اللي بيفضلو و يحبه مش مهم بجد ضاع وقت قد ايه قد ما مهم انك تقومي تاني و تبداي كملي دراستك او شوفي شغلانة كويسة (لو ظروفك هتسمح) و اهم حاجة اوعي تستسلمي لل (comfort zone) بتاعتك انك تفضلي في دوامة الفيديوهات و البنات خليه جزء من يومك و اعملي حاجات تانية و متسبيش نفسك لنفسك بمعنى متخليش في وقت تقعدي فاضية عشان متقعديش تفكري و تأنيبي نفسك انتي في بنوتة عسولة ونشيطة جوا مستنية شوية ارادة صغنطتين وهتطلع و هتعدي الفترة دي من حياتك و هتتبسطي كمان!

بجد فكك من اي كلام سمعتيه سلبي ارمي ورا ضهرك و عيشي حياتك يا بنتي زي ما تحبي احنا هنعيش كام مرة؟
وشكرا على جرائتك انك تتكلمي بصراحة و تفتحي قلبك شفتي بقى انك مش وحشة زي ما بيقولو و عايزة تتغيري ؟ ☺️💪🏻
 
Comment
E

Egysexlover

زائر
هاي بنوتة متوحشة

أنا مليش حساب هنا، بس مقدرتش مردش على البوست بتاعك، خاصة بعد نوعية الردود اللي شفتها.



أولاً، انتي مش غلط في أي حاجة، سواء اتأكدتي من ميولك ناحية الرجال أو البنات. مفيش أي غلط. دي أول نقطة لازم تبتدي منها.

ثانياً في الميول نفسها، انتي ممكن تكوني مش منجذبة للرجال عادي، زي ما أي راجل مغاير مش بينجذب للرجال، بس لو علشان ريحة بقهم فعادي فيه رجال بيهتموا يحافظوا على ريحة بقهم كويسة. ولو علشان شعر الجسم فبرضه في رجال مش بيطلعلهم شعر جسم وفيه بيطلعلهم وبيحلقوه. وصدقيني أنا مش بقولك كده عشان بحلو عليكي، أنا نفسي مشعر و مش مستعر من ده، فأكيد مش بحلو عليكي عشان أنا مش هبقى من تفضيلك في اي حال.

لكن ممكن ببساطة تكوني غير منجذبة للرجال، حتى لو جسمهم ناعم ومفيهوش شعرة، ومهما حافظوا على نظافة بقهم، أو نظافتهم الشخصية عموماً. ممكن تكوني غير منجذبة لهم تماماً. ده برضه يبقى طبيعي، مفيهوش غلط. دي ميولك انتي مش بتفرضيها على حد.

انتي بتقولي إنك بتتفرجي على بورن بنات، فواضح إنك منجذبة لهم، مش مجرد نفور من الرجال. والحقيقة أنا كراجل مغاير مقدرش ألومك خالص على الانجذاب للبنات، هم الحقيقة يتحبوا في كل حاجة.

ممكن ده يكون طريقك بعد كده، تتصاحبي على بنت لها نفس ميولك وتحبوا بعض وتتبسطوا بحياتكم سوا.

وانتوا كبنات حظكم كويس من الناحية الاجتماعية في النقطة دي، عشان الوصم الاجتماعي للبنات المثليات أقل بكتير من الرجال المثليين أو البنات اللي بتصاحب رجال منغير جواز. ممكن لو استقليتي عن أهلك في المستقبل تعيشي مع صاحبتك ومحدش له كلام عليكي، ولا حد له إنه يعرف أصلاً حاجة عن طبيعة علاقتكم.

طيب هل ميولك دي قدر أزلي؟

لا مش بالضرورة خالص، ممكن ميحصلش اللي فات، ممكن تتعرفي على ولد وعلاقتكم تتطور بشكل غير جنسي، تحبوا بعض غصب عنك، وبالتدريج تبتدي تتخيلي نفسك مع راجل، لغايت ما تصارحوا بعض.

ده مش مستحيل، ده حصل مع صديقة عزيزة عليا كانت منجذبة للبنات بشكل حصري وحاد، وكانت متصالحة تماماً مع ميولها دي، وكانت بتنفر من الرجال، في وقت ما ده اتغير بسبب حب وبقت ميالة للجنسين (بايسكشوال).

أنا مش بقولك ده عشان تحاولي تغيري نفسك، العكس تماماً، التحول مش ممكن ييجي غير بشكل عفوي منغير ما تقصديه. لو ألزمتي نفسك بحاجة مش بتحبيها ده هيزود في حالة الاغتراب اللي عندك.

في كل الأحوال عايزك ترقي متصالحة مع ميولك، ومتبقيش قاسية على نفسك في أي أحكام.

وبالمناسبة، متبقيش قاسية في الحكم على أختك كمان، هي برضه مش وحشة عشان بتحب ولاد. لو حاسة إنك كنتي بتباني أحسن على حسابها وده كان بيسببلها مشاكل مع مامتك وباباكي، فحاولي تقربيلها دلوقتي، حاولي تبقي صاحبتها. وخدي بالك انتي هتحتاجي لسند في مرحلة الاستقلال، لو أختك مسانداكي ده هيبقى دعم قوي ممكن تستفيدي بيه، و ممكن تقدري تساعديها بالمثل لما هي تحتاج.



بالنسبة لإدمان البورن والعادة السرية، العادة السرية نفسها أمر صحي لو مكانش بشكل زايد. بس هو واضح إنك بتعمليه كتير لدرجة بتأثر على نفسيتك وثقتك بنفسك و أدائك الاجتماعي، وده طبعاً مش كويس، بس له علاج. حاولي أولاً يبقى ليكي نشاط اجتماعي، شغل، صحاب او صديقات بتخرجوا سوا، هواية تتعمل برة البيت. بس متسيبيش نفسك تغرقي في القوقعة دي.

مش هتبطلي ماستربيشن تماماً طبعاً، وده مش مطلوب خاصة إنك معندكيش علاقة دلوقتي تخرجي فيها طاقتك الجنسية، بس متخليهاش تسيطر عليكي بس. وبالمناسبة متعمليهاش عشان تفرغي شهوة بس، لكن حبي جسمك، حبي كل حتة فيكي. وعايزك تبقي حاسة إن لو فيه حد معاكي، سواء بنت أو ولد بس خلينا نقول بنت عشان ممكن يكون ده الأقرب لميولك، فهي هتكون محظوظة إنها معاكي و مستمتعة بيكي وبجسمك وبالحب معاكي.



قبل ما أخلص كلامي، عايز أشتم الدكتورة بنت الشرموطة، لو كنتي في بلد محترم كنت هقولك لازم تبلغي و تتشطب من نقابة الأطباء. بس للأسف هنا مقدرش أتوقع أي محاسبة لحيوانة زي دي.



أتمنى حياتك تتظبط و ترضي عن نفسك، و تستمتعي بحياتك ♥️
 
1 Comment
M
Mickey. commented
عاش يا بني والله
قولت كل الكلام الي كنت عايز اققولو
 

باحث عن الحب

عضو جديد
إنضم
17 ديسمبر 2021
المشاركات
28
العمر
29
الإقامة
Egypt
النوع
سالب
على فكرة انتى مافيكيش حاجة بعيدا عن الجنس والكلام إللى بتقوليه داه
 
Comment

fucker one

عضو
إنضم
19 أكتوبر 2021
المشاركات
258
النوع
ذكر موجب فحل
أعتقد أفضل حل هو أصعب حل و هو أنك تتعرفى عل ى ولد يحبك و يقدرك مش شرط حب جواز ممكن تبقوا صحاب بس يكسرجواكى حاجز التعامل مع الولاد و أنتى لأزم تساعد نفسك بأنك تفتحى الباب لده , هو أصعب حل لان التجربة مش مضمونة للأسف و البعض للأسف هيبقا عايز يستغلك ماديا أو جنسيا فخد بالك من النقطة دى
 
Comment
إنضم
20 ديسمبر 2021
المشاركات
21
العمر
30
الإقامة
Masr
النوع
ذكر
لازم تتنازلى شويه عن مبادئك ولازم تدى نفسك فرسه مع ولد يكون بيفهم فى السكس ويهتم لشهوتك قبل شهوته وجربى ده هيسعدك انك تحبى الولاد وتثقى فى نفسك اكتر وفى قدراتك وتثقى فى الولاد والرجاله
 
Comment

Simoalex

عضو
إنضم
25 أكتوبر 2021
المشاركات
55
النوع
Male
انتي محتاجه تكسري الموضوع ده بالتعامل مع شاب ، هتنسي كل ده فورا و هتغيري ، التجربة مختلفه عن التفكير
 
Comment

بسيوني

عضو جديد
إنضم
22 سبتمبر 2021
المشاركات
10
النوع
ذكر
بصي كل الي اقدر اقوله ليكي انك تاخدي اجازة من كل حاجة بتعمليها ادي نفسك اسبوع مثلا تبعدي عن ممارسة العادة وانك تشوفي افلام وانك تكلمي حد واعملي العكس مثلا انزلي اعملي هواية بتحبيها او زوري اماكن اثرية او زوري قراايب ليكي بتحبيهم حاولي تكوني صدقات جديدة لبنات في محال هوايتك وشغلك واقعدي اتكلمي معاهم في الحاجة دي لو انتي مثلا بتحبي تطبخي انزلي اشتري مكونات اكله بتحبي تعمليها واشغلي يومك بالكامل علية
اتفرجي علي فيديوهات عن الجواز والعلاقات الاسرية والاطفال
 
1 Comment
بمزااج
بمزااج commented
مع احترامي ل كلامك ووجهت بس كده هتحل مشكلة بمشكلة انها تظبط ميولها ع حساب ادمان العاده السرية
 

بمزااج

عضو جديد
إنضم
23 مارس 2021
المشاركات
27
النوع
ذكر
بصي ي ست البنات كونك انك تصدقي كدبه انك كدبتيها دا مش فصالحك فحاولي تخاطبي عقلك بالمنطق ان هو زي ما في بنات بتهتم بنظافتها اكيد ف رجاله بتهتم بنظافتها
معلومه احصائيات ان عدد الرجاله اللي بيحبو النظافة اكتر من عدد الستات اللي بتحب النظافة
المشكلة مش هتتحل الا لما تخاطبي عقلك بالمنطق
وربنا يرزقك بشاب يخنقك بالتدقيق ع تفصيل نظافتك الشخصيه ونظافة البيت😁
 
Comment
د

..د

زائر
ممكن تتفرجي( بدل من افلام سحاق )علي افلام بين راجل وامراءه وابعدي عن افلام السحاق مع الوقت هتحبي الولاد تاني
 
Comment

sinroiu

عضو جديد
إنضم
11 أبريل 2023
المشاركات
1
الإقامة
القاهره
النوع
ذكر
انا قرات مقالات كتير عن الموضوع ده بصى هو ده بيحصل لانك عودتى نفسك تتفرجى على سكس سحاقيات كتير دماغك بقت بتفرز دوبامين (هرمون السعاده) لمجرد المشاهده

دلوقتي كل ما تحبى تتبسطى دماغك عارفه ايه اللى متعوده تحققى لنفسك بيه الانبساط (الفرجه على سكس سحاقيات) و من هنا بتبقى دايره ادمان صغيره بتوسع مع الوقت كل ما تتلحق بدرى كل ما كان احسن

معظم الحالات بمجرد ما بتدوق طعم الجنس فى الجواز خلاص لقت البديل (لو فى حالة ان الزوج عرف يشعرها بالمتعه ) غير كدا لو معرفش او انها متعوده تمارس مع بنات بيبقى الموضوع اصعب و اصعب و بيتمادى و مش بيخلص



و مع ذلك كل واحد حر فى حياته يختار اللى يناسبه سواء كان هيعود عليه بالايجاب او السلب
 
Comment
لا تكتب تعليق خارج سياق الموضوع حتى لا تتعرض للحظر

المواضيع المتشابهة

أعلى